Sadelgjord

Vilken djungel!!
 
Var nu många år sedan jag köpte en ny sadelgjord, sist var precis när de anatomiska gjordarna börjat bli hypeade, de dyrare gjordarna var då helt i läder och lite böjt formade för att vara anatomiska men thats it.
 
Kollade på marknaden nu, har länge velat ha en Eric Le tixerant gjord, har inte hört en enda negativ sak om denna gjord utan den verkar helt magisk. Jag gjorde faktiskt så nu att jag slog till på en jag med.
 
Väntar nu SPÄNT på att få hem den och testa.
 
 
 
Utdrag om gjorden från en av många återförsäljare:
 
Ny gjord från Eric Le Tixerant. Kallas även för den franska gjorden. Den unika ergonomiska designen förebygger många onödiga belastningsskador och har en massa andra positiva effekter.

*Blodgenomströmningen ökar och hästen har lättare att andas
*Den fördelar trycket mot bröstmuskeln
* Hästen får ett friare rörelsemönster
*För bästa komfort är elastisiteten centrerad under hästen
*Om man har problem med att sadeln glider fram eller bak så detta en väldigt bra gjord då gummiplattan på gjorden gör så sadelgjorden stannar i sitt läge
*Bra för hästar med sadeltvång











Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se

HannaVic logotype