Flygande pass

Jag har länge trott att de är fyrgång och fyrgångshästar jag vill hålla på med. Jag har alltid varit inställd på att fyrgångsgrenarna och tölten framförallt är de absolut roligaste. Har knappt ägnat tid åt att kolla på passen eller lagt ner energi på att läsa på och se klipp/klasser osv på tävling där pass är inblandat.
 
Anledningen till att jag valde nu att plocka fram passen på Herkules är för de gnagt i mig, en tränare som såg oss på en tävling sa till mig efter en start "Josefine nu är de dags för flygande pass, jag ser ju potentialen och hur nära de är att han lägger sig stundtals". Den tanken har suttit kvar i nu två år innan jag ens vågade hoppas och försöka mig på passen med Herkules, jag trodde för lite om oss och ville inte försöka i tron om att jag skulle bli besviken på oss och att vi kanske valde att ta oss lite vatten över huvudet. Jag trodde vi hade nått vår gräns. 
 
Jag insåg rätt så fort att jag levt i en liten lögn, de är ju femgång och femgångshästar jag vill hålla på med. Första gången jag och Herkules la pass för bara ett par veckor sedan kände jag pirr i hela magen, jag satt med ett enormt smile och skrattade medan Herkules rullade på mer stolt är jag någonsin upplevt honom. Passen fångade oss båda med storm och jag tror att med mer styrka kan detta bli riktigt riktigt bra, jag hoppas verkligen på de iaf. Jag skäms nu i efterhand för att jag trodde så lite om oss, och framförallt för att jag trodde vi hade nått vår gräns.
 
I år ska vi pröva femgång och pass, verkligen ge de en chans och jag är så otroligt laddad, så laddad på att vi ska få visa vad vi går för i helt nya grenar. Jag är så peppad för ett nytt år med Herkules och varje ridpass bjuder han mig på genuin ridglädje.
 
 
 
 











Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se

HannaVic logotype